Poskytování sociálních služeb
V současné době probíhá příprava na rekonstrukci REHOS (původní budova), sociální služby do odvolání neposkytujeme.
- V souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který kromě jiného upravuje podmínky poskytování pomoci a podpory fyzickým osobám v nepříznivé sociální situaci prostřednictvím sociálních služeb a příspěvku na péči, poskytuje Zařízení následné rehabilitační a hospicové péče, příspěvková organizace (dále jen REHOS) podle § 32-52 tohoto zákona sociální služby ve zdravotnickém zařízení ústavní péče.
- Na základě § 52 uvedeného zákona ve znění pozdějších předpisů je v REHOS zřízeno 10 sociálně - zdravotních lůžek.
- Cílovou skupinou uživatelů těchto služeb v REHOS jsou výhradně osoby nesoběstačné, které již ústavní lůžkovou péče nevyžadují, ale kterým byla v zařízení doposud takováto péče poskytována. Zároveň vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nejsou však tyto osoby schopny se obejít bez pomoci jiné fyzické osoby a nemohou být proto propuštěny z ústavní péče do doby, než jim je zabezpečena pomoc osobou blízkou nebo jinou fyzickou osobou nebo zajištěno poskytování terénních nebo ambulantních sociálních služeb anebo pobytových sociálních služeb v zařízeních sociálních služeb.
- Osoby na lůžkách mají nárok na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství (§ 37 odst. 2) o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení. Rozsah a forma pomoci a podpory poskytnuté prostřednictvím sociálních služeb musí zachovávat lidskou důstojnost osob. Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb osob, musí působit na osoby aktivně, podporovat rozvoj jejich samostatnosti, motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace, a posilovat jejich sociální začleňování. Sociální služby musí být poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob.
REHOS nabízí níže uvedené služby (dle §52, odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb.):
- poskytnutí ubytování
- poskytnutí stravy
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutickou činnost
- aktivizační činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
a dále nabízí tyto služby:
- rehabilitaci
- ergoterapii
- léčebně preventivní péči
- zájmové a kulturní činnosti
Věková struktura cílové skupiny: od 27 let věku.
O klienty pečuje kvalifikovaný personál REHOS.
Péče je poskytována 24 hodin denně.
Služby sociální pracovnice jsou zajišťovány od pondělí do pátku od 7:30 – 15:00 hodin.
V případě zhoršení zdravotního stavu klienta je ošetřující lékař oprávněn indikovat překlad na zdravotní lůžko zařízení.
Úhrada a způsob placení
Služba se poskytuje na základě uzavřené smlouvy, platby jsou realizovány podle podmínek smlouvy.
Ubytování 210,- strava 170,-
Postup před přijetím
Vhodné klienty navrhuje lékař REHOS v souladu s odstavcem III., poté je klientům či jejich zástupcům předán návrh smlouvy o umístění na lůžko. Po oboustranném podpisu smlouvy je klient umístěn na lůžko.
Bližší informace poskytne sociální pracovnice, tel.: 353 176 734, mobil: 602 447 320,
e-mail: social@rehos-nejdek.cz
Web stránky: http://www.rehos-nejdek.cz/
Poslání
-
Poskytovat sociální služby osobám, které již nevyžadují zdravotní péči, ale vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nejsou schopny se obejít bez pomoci druhé osoby.
-
Poskytnout ubytování, stravu, pomoc při osobní hygieně a zvládání běžných úkonů péče.
-
Poskytnout podporu osobám, které se v důsledku snížených orientačních a rozumových schopností ocitly v nepříznivé sociální situaci. Tuto situaci není možné řešit podporou osob blízkých nebo terénní či ambulantní službou.
-
Poskytnout sociální službu do doby, než bude zajištěna pobytovými sociálními službami v zařízení sociálních služeb, kde mají podanou žádost o přijetí.
-
Zachovávat u uživatelů optimální míru samostatnosti, nezávislosti a odpovědnosti za své chování, jednání a rozhodování.
Cíl:
-
Cílem je zajistit péči o uživatele bez domácího nebo sociálního zázemí, nesoběstačného.
-
Zajistit uživatelům pomoc a podporu jejich fyzické a psychické soběstačnosti poskytováním odborné a kvalitní péče.
-
Respektovat soukromí, individualitu a vlastní vůli uživatelů a umožnit jim v co největší míře zapojení do běžného života, zajistit vhodné prostředí a důstojné zacházení.
-
Zachovávat a udržovat aktivní dovednosti uživatelů.
-
Zlepšovat či navozovat sebeobslužnost a tím zlepšovat kvalitu života. Podporovat fyzickou a psychickou soběstačnost.
Zásady
Důstojný přístup - nenarušujeme soukromí uživatelů, respektujeme jejich právo volby, vnímáme uživatele jako sobě rovného.
Profesionální přístup - respektujeme hranice v individuální práci, dodržujeme pravidla a metodiky, jsme učící se organizací, spolupracujeme týmově.
Individuální přístup k uživateli - každý uživatel má sestaven individuální plán a stanovené osobní cíle řešící jeho nepříznivou situaci.
Podpora aktivního přístupu uživatele a jeho samostatnosti - podporujeme uživatele do výše postižení, podporujeme ho v samostatném rozhodování, respektujeme jeho rozhodnutí.
Snaha o udržení kontaktů a vazeb se společností (veřejné služby, osoby blízké, přirozené kontakty se společností).