Domácí řád
Zařízení následné rehabilitační a hospicové péče, p. o.
Perninská 975
362 21 Nejdek
IČ: 69979821
- Přijetí do léčebny se uskutečňuje na doporučení praktického či odborného lékaře, nebo překladem z jiného zdravotnického zařízení.
- Zdravotní služby zajišťují lékaři a nelékařský zdravotnický personál.
- Pacient je vyšetřen lékařem, seznámen s léčebným režimem a v informovaném souhlasu stvrdí vše svým podpisem. Pokud není pacient schopen podpisu, jeho souhlas se svědecky doloží (viz informovaný souhlas). Pacient je seznámen s domácím řádem a s právy pacientů.
- Pacienta navštíví sociální pracovnice, po indikaci lékařem nutriční terapeutka, fyzioterapeutka.
- Civilní šaty si lze uložit do skříně na pokoji.
- Dle pokynu o manipulaci s penězi, ředitelka REHOS doporučuje, aby hotovost pro aktuální potřebu pacienta, volně uložená v jeho nočním stolku, z bezpečnostních důvodů, nepřesáhla hodnotu 500,-Kč. Cenné předměty, peníze nad 500,-Kč a šperky, lze uložit v pokladně REHOS. Doklad o uložení dostane pacient, kopie je uložena v pokladně REHOS. Při ponechání cenností u pacienta, personál nenese zodpovědnost za ztrátu nebo poškození. Nedojde-li k vyzvednutí cenností či finanční hotovosti budou tyto odeslány poštou na náklady pacienta.
- Léky, které sebou pacient přinese, odevzdá sestře, která léky řádně označí a uloží na místo k tomu určené a při ukončení hospitalizace je vrátí. Léky podává sestra dle ordinace lékaře, léky pacient přijímá v přítomnosti sestry. Přísný zákaz užívání jakýchkoliv léků bez vědomí personálu a souhlasu ošetřujícího lékaře.
- Pacient dostane ústavní prádlo dle individuální potřeby, které při odchodu vrátí.
- Pacient potřebuje své osobní věci a to: šampon, mýdlo, toaletní papír, papírové kapesníky, bačkory, ponožky, župan, další věci po dohodě s personálem, další informace podá ošetřující personál.
- Každý nově přijatý pacient je uložen na čisté lůžko. Výměna ložního prádla se provádí dle potřeby, nejméně jednou týdně. Výměna osobního prádla se provádí dle potřeb pacienta.
- Toaleta a ošetření pacientů se provádí denně a dle potřeby. Koupání jedenkrát týdně a dle potřeby. Pokud to zdravotní stav nemocného nedovoluje, hygienická péče se provádí na lůžku.
- Ranní buzení se děje nejdříve v 7.00 hodin.
- Jídlo se podává v době určené řádem stravovacího provozu:
snídaně 8:00 - 9:00 hodin přesnídávka 10:00 - 10:30 hodin oběd 12:00 - 13:00 hodin svačina 15:00 - 15:30 hodin večeře 17:00 - 18:00 hodin II. večeře 20:00 - 21:00 hodin - Dietu pacienta určuje lékař s nutriční terapeutkou. Donesené označené potraviny jménem lze uložit do chladicího boxu ve společenské místnosti. Ponechávání a uschovávání jídla na pokoji není vhodné. Taktéž nejsou vhodné potraviny podléhající rychlé zkáze a potraviny, které se neslučují s domluvenou a doporučenou dietou pacienta.
- Úklid pokojů se provádí denně (viz dezinfekční plán). Větrání pokojů se provádí několikrát za den, dle domluvy s pacienty na pokoji a dle klimatických venkovních a vnitřních podmínek. Větrání na pokojích s ležícími pacienty zajistí ošetřující personál.
- Udržování čistoty ve všech prostorách zařízení zabraňuje šíření a vzniku nozokomiálních nákaz. Odhazování odpadků na zem, z oken a do klozetových mís není dovoleno. Na odděleních se provádí třídění odpadu.
- Noční klid je v letním období od 22.00 – 07.00 hodin, v zimním období od 21.00 – 07.00 hodin. Na pokojích by pacienti měli zachovávat klid s ohledem na ostatní pacienty. Na společenské místnosti se televize vypíná ve 22.00 hod.
- Vycházky pacientů dle mobility v areálu zařízení a pobyt na venkovní terase zajišťuje rodina, zdravotnický tým, nebo se pacient pohybuje samostatně. Pacient je poučen o nutnosti informovat personál o odchodu z oddělení. Lékař může po určitou dobu omezit pohyb pacienta mimo oddělení, zpravidla z léčebných důvodů. Pacient se nesmí vzdálit z areálu REHOS, písemné povolení k vycházce dává lékař.
- Telefonní hovory pacientů jsou možné z vlastního mobilního telefonu. Příjmové hovory lze pacientovi umožnit pomocí přenosného služebního telefonu oddělení.
- Ústní stížnost lze tlumočit lékaři, staniční sestře či sloužící sestře. Písemné stížnosti se předávají na sekretariát. Dotazníky spokojenosti, přání a připomínky lze vhodit do schránky k tomu určené v přízemí zařízení.
- Před propouštěním z léčebny je nutné odevzdat všechny zapůjčené předměty, prádlo apod. Pacient obdrží lékařskou propouštěcí zprávu a jinou nezbytnou dokumentaci. Převezme si veškeré předměty, doklady a cennosti uložené v REHOS.
- Návštěvní doba: neomezená, lze využít společenských místností. Při vstupu do budovy je nutné použít ochranné návleky na obuv a nahlásit svou přítomnost na recepci příslušného oddělení.
- Rodinným příslušníkům se doporučuje navštívit referentku sociální péče, která zajišťuje kontakt mezi zařízením a rodinou pacienta.
- Pracovní doba pokladny je PO-ČT od 8:00 do 15:00h, tel: 353176721.
- Informace o zdravotním stavu pacienta podá ošetřující nebo sloužící lékař způsobem, který si pacient určí v informovaném souhlasu.
- Kouření pacientů je povoleno dle pokynů ředitele zařízení a to pouze na vyhrazeném místě. Kouření v celé budově REHOS je přísně zakázáno. Také je zakázáno požívat v zařízení alkoholické nápoje a návykové látky.
- Přísný zákaz používání vlastních elektrických spotřebičů (varná konvice, ponorný vařič, vařič, televize).
- Pacienti, kteří nedodržují domácí řád a poruší léčebný režim, mohou být ze zařízení propuštěni.
- Vedení REHOS si vyhrazuje právo aktualizovat domácí řád.